شما اینجا هستید   |

    رویدادها : آمادگی همه‌جانبه کمیته‌های یازده‌گانه ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی برای نوروز ۱۴۰۲

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی از آمادگی همه جانبه کمیته‌های یازده‌گانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان برای نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، بعدازظهر روز سه‌شنبه ۱۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان به ریاست جبارعلی ذاکری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی و رؤسای کمیته‌های یازده‌گانه ستاد برگزار شد.

جبارعلی ذاکری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی در این جلسه بیان کرد: با توجه به مقارن بودن تعطیلات عید نوروز با ایام ماه مبارک رمضان و آغاز سفر‌های نوروزی از ۲۵ اسفندماه، لازم است تا کلیه دستگاه‌ها و ارگان‌ها از آمادگی کامل برای اجرای خدمات مورد نیاز برخوردار باشند.

او در ادامه گفت: مقرر شد تا کلیه فرمانداری‌ها بر اساس دستورالعمل اجرایی ستاد اجرایی خدمات سفر استان نسبت به برگزاری ستاد در شهرستان‌ها اقدام و نتیجه را به دبیرخانه ستاد در استان اعلام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی تأکید کرد: با توجه به مقارن بودن تعطیلات عید نوروز با ایام ماه مبارک رمضان مقرر شد رستوران‌ها و سفره خانه‌های سنتی و همچنین هتل‌های استان چه در داخل شهر و چه در محور‌های مواصلاتی برای ارائه خدمات، هماهنگی‌های لازم را با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داشته باشند.

ذاکری با بیان اینکه آذربایجان شرقی طی سال گذشته در کاهش تصادفات جاده‌ای موفق بود، ادامه داد: در راستای تداوم این موفقیت مقرر شد تا نقاط حادثه خیز استان احصا و برنامه‌ریزی لازم برای حضور پلیس راه و دستگاه‌های امدادرسان برای کاهش تصادفات جاده‌ای در محل‌های مورد نظر اقدام شود.

او افزود: با توجه به اعلام نارضایتی گردشگران از وضعیت سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های استان، مقرر شد مجتمع‌های خدمات رفاهی نسبت به تکمیل زیرساخت‌های لازم و رفع نواقص ارائه خدمات نسبت به بازسازی و بهسازی آن‌ها در مسیر‌های مواصلاتی اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: همچنین در این راستا اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیز برای ارائه خدمات مناسب در اماکن متبرکه و مساجد می‌بایست از باز بودن آن‌ها طی ایام نوروز اطمینان حاصل کنند.

ذاکری اظهار کرد: در راستای آمادگی کامل برای استقبال از گردشگران نوروزی شهرداری‌های استان توجه ویژه‌ای به مبلمان شهری و المان‌های نوروزی، آماده‌سازی خط کشی‌های خیابان‌ها با تأکید بر ورودی و خروجی شهر‌ها داشته باشند، همچنین می‌بایست شهرداری تبریز برای رفع نواقص ترافیکی سه راهی اهر در اسرع وقت اقدام کند.

دسته بندی : رویدادها
به اشتراک بگذارید : | | |