شما اینجا هستید   |

    آخرین اخبار : اجرای عملیات ساماندهی مجموعه تاریخی مقبره الشعرا/ محوطه پیرامونی مقبره الشعرا برای حمایت از فعالان صنایع‌دستی طراحی خواهد شد

شهردار منطقه ۱۰ تبریز از اجرای عملیات ساماندهی مجموعه تاریخی مقبره الشعرا با اعتباری بالغ بر ۲۹ میلیارد تومان، برای استقبال هر چه شایسته‌تر از گردشگران خبر داد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی، موسی زارعی ضمن اعلام این خبر گفت: در راستای توجه به تاریخ و فرهنگ غنی شهر تبریز و اهداف منطقه مبنی بر حفظ و احیاء مکان‌های تاریخی و همچنین نگهداری شایسته از این اماکن به عنوان میراثی ارزشمند، عملیات ساماندهی مجموعه گردشگری مقبره الشعرا نماد شهر اولین ها، با اعتباری بالغ بر ۲۹ ملیلیارد تومان توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۱۰ تبریز با شتاب و دقت در حال اجرا است.

شهردار منطقه ۱۰ تبریز در خصوص سنگ‌فرش معابر پیرامون مجموعه گردشگری و تاریخی مقبره‌الشعرا ادامه داد: سنگ‌فرش صحن جنوبی مقبره‌الشعرا به همراه پیاده‌روهای ضلع شمالی، شرقی و جنوبی به اتمام رسیده و تکمیل پیاده روهای ضلع غربی و معابر پیرامون مجموعه فرهنگی و گردشگری مقبره‌الشعرا با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان در حال اجراست.

او گفت: مجموعه فرهنگی و تاریخی مقبره‌الشعرا یکی از نمادهای اصلی گردشگری تبریز بوده و سالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی را مجذوب غنای خود می‌کند که در این راستا، ساماندهی محوطه و به‌سازی این مجموعه تاریخی و توسعه معابر پیرامونی آن با هدف حمایت از فعالان حوزه صنایع‌دستی و معرفی سوغاتی‌های تبریز حائز توجه ویژه‌ای اغست که برای تحقق این هدف عملیات اجرایی سوغات سرای مقبره‌الشعرا نیز با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان در حال انجام است.

زارعی با بیان اینکه آبنماها نقش بسیار مهمی در ایجاد شور و نشاط اجتماعی داشته و روح سرزندگی و شادابی را در جامعه و محیط اجتماعی ایجاد می‌کند بیان کرد: احداث فاز دوم آبنمای صحن جنوبی و اقدامات تکمیلی نمای ورودی این مجموعه آغاز شده است که ۶ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظرگرفته شده است.

شهردار منطقه ۱۰ تبریز خاطرنشان کرد: ساماندهی مجموعه مقبره‌الشعرا هم اکنون با سرعت، دقت و نظارت کامل در حال اجرا بوده و  پیشرفت قابل توجهی در روند اجرای آن صورت گرفته است.

به اشتراک بگذارید : | | |