شما اینجا هستید   |

    آخرین اخبار : اولویت سازمان منطقه آزاد ارس توسعه زیرساخت‌های تفریحی گردشگری خواهد بود
اولویت سازمان منطقه آزاد ارس توسعه زیرساخت‌های تفریحی گردشگری خواهد بود
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس:

اولویت سازمان منطقه آزاد ارس توسعه زیرساخت‌های تفریحی گردشگری خواهد بود

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و قائم‌مقام ستاد خدمات سفر سازمان منطقه آزاد ارس ضمن اشاره به ثبت جهانی چهار اثر تاریخی و طبیعی در این منطقه، اولویت سازمان منطقه آزاد ارس را افزایش زیرساخت‌های گردشگری در طی سال جاری عنوان کرد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی، محسن محمدزاده در جلسه روز سه‌شنبه ۲۲ خردادماه ستاد خدمات سفر ارس با اشاره به وجود جاذبه‌های تاریخی و طبیعی در منطقه آزاد ارس طی سخنانی گفت: در محدوده جلفا شاهد ۴ اثر ثبت جهانی و ژئوپارک جهانی ارس هستیم و این منطقه به ‌واسطه برخورداری از جاذبه‌های تاریخی و زمین‌شناختی متعدد، در حوزه گردشگری جزو مدعیان است که سازمان منطقه آزاد ارس با توسعه زیرساخت‌های تفریحی در پی کسب رضایتمندی هرچه بیشتر گردشگران و افزایش جذب گردشگران ورودی به این منطقه در طول سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

 معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به هزینه‌کرد سازمان منطقه آزاد ارس برای توسعه زیرساخت‌ها و افزایش جذب گردشگر، ادامه داد: حمایت از احداث مراکز اقامتی، پارک و توسعه فضای سبز، زیباسازی محیط شهری، ایجاد مراکز خدماتی، مسیرگشایی و احداث میادین برای تسهیل ترافیک از جمله برنامه‌های تبیین شده برای تقویت و توسعه زیرساخت‌های این منطقه است. به‌طوری که یک دهه پیش تنها یک هتل در جلفا فعالیت داشت و امروز ۱۱ هتل به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

او با بیان اینکه در بازه زمانی ۲۴ اسفند سال گذشته تا ۲۴ فروردین سال‌ جاری، ۴۲۵ هزار خودرو با پلاک غیربومی غیرتکراری وارد منطقه شده‌اند، گفت: باوجود تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان، بارش‌ها و سایر موانع آغاز سفر، ورود گردشگران به منطقه آزاد ارس با رشد ۷ درصدی همراه بود و در بازه زمانی ۱۸ روزه نیز ۶۲ هزار و ۲۳۸ گردشگر در مراکز اقامتی این منطقه اقامت کردند.

محمدزاده اظهار کرد: در راستای ارتقاء کیفیت خدمات‌رسانی به گردشگران، ۱۵۲ مورد بازدید توسط کمیته نظارت بر تأسیسات گردشگری در تعطیلات نوروزی صورت پذیرفته و علاوه بر بازدیدهای دوره‌ای و منظم، نظارت بر قیمت‌ها تشدید شده و  مراکز درمانی موقت در محل‌های پرتردد، با ارائه خدمات رایگان به مسافران ایجاد شد.

قائم‌مقام ستاد خدمات سفر سازمان منطقه آزاد ارس با اعلام اینکه در نظرسنجی‌ها اکثریت گردشگران هدف از حضور در ارس را تفریح عنوان کرده‌اند خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌ها و هزینه‌کرد برای افزایش زیرساخت‌های تفریح و سرگرمی در اولویت کاری سازمان منطقه آزاد ارس در طول سال جاری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید : | | |