شما اینجا هستید   |

    آخرین اخبار : باغ گلستان تبریز در راستای بهره‌مندی شهروندان و گردشگران چهره‌آرایی و ساماندهی می‌شود

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز از عزم مدیریت شهری تبریز برای ساماندهی، چهره‌آرایی و تغییر منظر باغ گلستان این شهر برای بهره‌مندی هرچه بیشتر شهروندان از این فضای گردشگری و تفریحی خبر داد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی، هادی بدری با اشاره به انجام اقدامات متعدد از جمله نرده کشی پیرامون این پارک تاریخی گفت: باغ گلستان به عنوان یکی از اولین پارک‌های کشور محل مراجعه و استفاده شهروندان و گردشگران بوده و شهرداری تبریز برای به‌سازی وضعیت این پارک اقدامات متعددی را آغاز کرده است. که در نهایت به چهره‌آرایی و ساماندهی این مجموعه تفریحی منجر خواهد شد. تا برای شهروندان و گردشگران فضایی ایمن و توأم با آرامش فراهم شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز با اشاره به تشریک مساعی و جلسه مشترک سازمان سیما منظر و فضای  سبز، سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری و شهرداری منطقه ۸ تبریز افزود: پس از انجام عملیات نرده‌کشی اطراف این پارک تاریخی، ساماندهی کتابفروشی‌های موجود در این مجموعه در دستور کار قرار دارد که با همکاری سازمان میادین و شهرداری منطقه ۸ تبریز آن دسته از کتابفروشی‌های بدون فعالیت در این پارک جمع آوری شده و تمامی کتابفروشی‌های فعال پارک از منظر شهری مورد بهسازی و ساماندهی قرار خواهند گرفت.

او گفت: در مرحله بعدی تغییر چهره پارک تاریخی گلستان، ساماندهی سایر صنوف واقع در این محدوده و صدور مجوزهای لازم برای فعالیت آنان در دستور کار قرار دارد.

بدری اظهار کرد: بر اساس سیاست‌گذاری‌های شهردار تبریز، بهینه‌سازی و ایجاد فضای ایمن و توأم با آرامش برای شهروندان و گردشگران در پارک‌ها و سایر فضاهای شهری در دستور کار بخش‌های مختلف مدیریت شهری قرار دارد که پس از چهره‌آرایی پارک تاریخی گلستان، برای ساماندهی سایر صنوف واقع در این محدوده و صدور مجوزهای لازم برای فعالیت آنان در دستور اقدام خواهد شد.

پارک گلستان تبریز که باغ فجر نیز نامیده می‌شود، یکی از بوستان‌های زیبا، قدیمی  شهر تبریز است که اکنون عنوان اولین گردشگاه عمومی و باغ ملی شهر تبریز را یدک می‌کشد. این پارک با مساحت ۵۲ هزار متر مربع از زمان‌های قدیم تا کنون بسیار مورد توجه شهروندان و گردشگران قرار داشته و هرساله گردشگران بسیاری را جذب خود می‌کند.

به اشتراک بگذارید : | | |