شما اینجا هستید   |

    آخرین اخبار : ثبت «روز مراغه» در تقویم رویدادهای گردشگری کشور

معاون گردشگری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی از ثبت رویداد «روز مراغه» در تقویم رویدادهای گردشگری کشور خبر داد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی علیرضا بایرام‌زاده ضمن اشاره به وجود جاذبه‌های تاریخی در کهن‌شهر مراغه گفت: رویداد «روز مراغه» که هرساله در ۱‍۶ اردیبهشت‌ماه با برگزاری برنامه‌های فرهنگی، تاریخی و هنری در شهرستان مراغه برگزار می‌شود در تقویم رویدادهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران در سطح استانی به ثبت رسید.

معاون گردشگری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: ثبت این رویدادها و جشنواره‌ها در فهرست رویدادها و جشنواره‌های گردشگری کشور، نقشی اساسی در جذب گردشگران دارد که از این حیث اولین قدم برای هر رویداد یا جشنواره در مسیر ثبت ملی و جهانی بشمار می‌رود.

او افزود: تمدن در این شهر از آغاز حکومت ایران تداوم یافته و سابقه حیات در این شهر به ۱۰ میلیون سال قبل بازمی‌گردد و از این رو تاریخ‌پژوهان مراغه به این اتفاق‌نظر رسیده‌اند که ۱۶ اردیبهشت ماه مصادف با بسته شدن زیج ایلخانی مناسب‌ترین روز برای نامگذاری به عنوان «روز ملی مراغه» در تقویم شمسی ایران است.

بایرام‌زاده خاطرنشان کرد: اردیبهشت‌ماه سال‌جاری فعالان رسانه‌ای که تعداد آن‌ها به ۷۰ نفر می‌رسید با حضور در شهر مراغه و بازید از ابینه تاریخی این شهر اقدام به بازتاب رسانه‌ای جاذبه‌های این شهر کردند که هدف از برگزاری این تور، آشناسازی گسترده علاقه‌مندان و گردشگران با جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی آذربایجان‌شرقی بود که بمناسبت روز مراغه، اصحاب رسانه اقدام به بازتاب گسترده جاذبه‌های این شهر تاریخی در پایگاه‌های خبری و فضای مجازی کردند.

به اشتراک بگذارید : | | |