شما اینجا هستید   |

    آخرین اخبار : تبریز میزبان فعالان ملی و بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی در مهرماه ۱۴۰۲

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از میزبانی تبریز از فعالان ملی و بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی در مهرماه ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، عصر یکشنبه ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۲ نشست خبری دومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و دهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز با حضور احمد حمزه زاده، معاونین و کانون تشکل های گردشگری استان با اصحاب رسانه برگزار شد.

احمد حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در این نشست با بیان اینکه توسعه و رونق گردشگری از مهم ترین اولویت این اداره کل است، ادامه داد: در راستای برنامه ریزی های لازم برای تحقق این هدف، دومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در قالب ۱۶۰ غرفه و دهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز در قالب ۲۲۰ غرفه با حضور تمام استان‌های کشور و نیز چند کشور خارجی و همسایه طی روز‌های ۲۶ تا ۲۹ مهر ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی مجموع مساحت برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری را ۱۱ هزار مترمربع اعلام کرد که ۲ هزار مترمربع آن به فضای باز اختصاص داده شده است.

حمزه‌زاده با اشاره به رایزنی و مکاتبات وزارت امور خارجه با کشور‌های مختلف برای حضور در نمایشگاه گردشگری تبریز، یادآور شد: تاکنون حضور کشور‌های جمهوری آذربایجان، ترکیه، تاجیکستان، ژاپن، چین، ارمنستان، روسیه، جمهوری تاتارستان و اقلیم کردستان عراق در این نمایشگاه برنامه‌ریزی و در دستورکار قرار داده شده است.

او ادامه داد: با مذاکرات دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در تبریز، تمهیدات و مقدمات سفر و حضور وزرای گردشگری چند کشور همسایه و نیز سفرای کشور‌های خارجی در تهران نیز در این نمایشگاه به انجام رسیده است که‌امیدواریم با حضور و مشارکت آن‌ها کیفیت و کمیت آن بهتر و مطلوب‌تر از نمایشگاه پیشین که قبل از شیوع کرونا برگزار شد، باشد.

حمزه‌زاده تبلیغات و بازاریابی را  دو چالش عمده در حوزه گردشگری کشور و آذربایجان شرقی بیان کرد و گفت: برپایی نمایشگاه‌های مختلف و نیز حضور مدیران و فعالان صنعت گردشگری در نمایشگاه‌های خارج از کشور از مهمترین عوامل در رفع این چالش‌ها است که برای بهره‌مندی کامل از چنین امکانی باید همه دستگاه‌های اجرایی و به خصوص رسانه‌های گروهی همراه و همکار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باشند.

او با تأکید بر نقش تأثیرگذار و مهم انجمن ها و کانون‌های صنعت گردشگری در توسعه این صنعت افزود: در حال حاضر آذربایجان شرقی با داشتن پنج انجمن حرفه ای دفاتر مسافرتی، هتل‌داران، راهنمایان گردشگری، واحد‌های پذیرایی و مراکز تفریحی و بوم گردی یکی از استان‌های پیشرو در حوزه فعالیت‌های بخش خصوصی در صنعت گردشگری کشور به شمار می‌رود که در جریان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی از توان و ظرفیت‌های کانون تشکل های حرفه ای گردشگری استان، باید نهایت بهره‌مند خواهیم شد.

حمزه‌زاده اضافه کرد: هم‌اکنون ۲۷۶ دفتر خدمات مسافرتی و ۸۷ عضو در انجمن هتل‌داران، ۵۰۰ عضو در انجمن راهنمایان گردشگری انجمن ۳۵۰ عضو در انجمن حرفه ای واحد‌های پذیرایی و مراکز تفریحی و انجمن بوم گردی با ۲۴۶ عضو در آذربایجان شرقی فعال هستند.

به اشتراک بگذارید : | | |