شما اینجا هستید   |

معاون میراث‌فرهنگی استان ‌آذربایجان‌شرقی از عقد قرارداد و تحویل پروژه حفاظت و مرمت نقاشی‌های خانه سلماسی (موزه سنجش)، در روز شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ خبر داد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان شرقی، وحید نواداد ضمن اشاره به اهمیت حفاظت از میراث‌فرهنگی گفت: قرارداد حافظت و مرمت نقاشی‌های خانه سلماسی تبریز در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ منعقد شده و در روز شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ به مرحله تحویل موقت رسید.

معاون میراث‌فرهنگی استان آذربایجان‌شرقی افزود: هفتادوهشت میلیون تومان در جهت حفاظت و مرمت نقاشی‌های خانه سلماسی تخصیص شد و بخش‌هایی همچون: پاکسازی سطحی، استحکام‌بخشی بخش پشتی نقاشی‌ها زمینه‌سازی قسمت‌های از بین رفته، رنگ‌گذاری و موزون‌سازی رنگی و ایجاد لایه حفاظتی( ورنی) مورد حفاظت، به‌سازی و مرمت قرار گرفت.

همچنین او در جهت حفاظت از میراث‌فرهنگی گفت: با توجه به اینکه آثار هنری و تاریخی با گذشت زمان و عوامل مخرب آسیب‌دیده و فرسوده می‌شوند، لذا به نظر می‌رسد که مرمت، حفظ و نگهداری این گونه آثار یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هر جامعه‌ای است که صاحب چنین آثار با ارزشی است.

به اشتراک بگذارید : | | |