شما اینجا هستید   |

    آخرین اخبار : تجلیل وزیر میراث‌فرهنگی از مدیر مجتمع مس سونگون آذربایجان‌شرقی
تجلیل وزیر میراث‌فرهنگی از مدیر مجتمع مس سونگون آذربایجان‌شرقی
در مراسم بزرگداشت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی انجام شد

تجلیل وزیر میراث‌فرهنگی از مدیر مجتمع مس سونگون آذربایجان‌شرقی

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی در مراسم بزرگداشت روز جهانی بناها و محوطه‌‌های تاریخی از مدیر مجتمع مس سونگون از کنشگران مطرح مرمت میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی تقدیر کرد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی، عزت‌الله ضرغامی روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ در جلسه بزرگداشت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی ضمن تقدیر از محمد جعفر عظمایی مدیر مجتمع مس سونگون آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: اهمیت میراث ملموس این است که عینی‌ترین وجه میراث‌فرهنگی است. با این حال هرچه بیشتر جلو می‌رویم، ارزش میراث‌ناملموس نیز مشخص می‌شود.

وزیر میراث‌فرهنگی‌، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن تجلیل از فعالان و کنشگران بناهای تاریخی که در محل سالن فجر این وزارتخانه ادامه داد: بزرگانی که در حوزه مرمت فعالیت می‌کنند اولا کار ارزشمندی را انجام می‌دهند، دوما آسیب‌شناسی دقیقی دارند و سوما این که کار را به درستی و با دقت انجام می‌دهند.

در این مراسم از مدیرعامل مس سونگون برای مشارکت مس سونگون در مرمت بناهای تاریخی استان از مهم‌ترین آن‌ها کتیبه اورارتویی سقندل، مسجد جامع تسوج، روستای اشتبین است؛  تجلیل شد

لازم به‌ذکر است که براساس تفاهم مس سونگون با اداره کل میراث فرهنگی در سال ۱۴۰۳، کاروانسرای برازین، آغجا قلعه و قوشاداشلار ورزقان مرمت خواهد شد.

به اشتراک بگذارید : | | |