شما اینجا هستید   |

شهردار منطقه هشت تبریز از آغاز عملیات عمرانی سردر بازار حرمخانه از ورودی‌های پر تردد بازار بزرگ تبریز خبر داد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی، حسین منیری‌فر روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ ضمن اشاره به اهمیت سامان‌دهی ورودی‌های بازار بزرگ تبریز به منظور تسهیل عبور و مرور گردشگران و شهروندان گفت: به منظور سامان‌دهی ورودی‌های بازار تاریخی تبریز، سردر بازار حرمخانه با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی، بعد از انجام مناقصه و انتخاب پیمانکار، از روز گذشته آغاز شده و به‌زودی سردرب در ورودی بازار حرمخانه احداث خواهد شد.

شهردار منطقه هشت کلانشهر تبریز ادامه داد: سردرب‌ بازار حرمخانه به صورت طاقی و با آجری قفقازی اجرا خواهد شد که بعد از تکمیل و نورپردازی، متصل‌کننده بازار کفاشان به بازار حرم‌خانه خواهد بود.

او بیان کرد: این طرح به همت شهرداری منطقه تاریخی فرهنگی تبریز و با هماهنگی کارشناسان حوزه میراث‌فرهنگی احداث می‌شود که با الهام گرفته از معماری اصیل ایرانی و اسلامی خواهد بود.

منیری‌فر ضمن اشاره اهمیت بهره‌برداری صحیح از ظرفیت‌های میراثی بازار بزرگ اعلام کرد: با اجرای سردرب بازار حرمخانه، علاوه بر سامان‌دهی و زیباسازی ورودی این بازار، بر ارزش تاریخی بازار حرمخانه افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید : | | |