شما اینجا هستید   |

    آخرین اخبار : برگزاری همایش بزرگ «گویجه‌قعله» به مناسبت هفته مراغه

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مراغه ضمن اشاره به آماده‌سازی برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته مراغه، از برگزاری همایش بزرگ «گویجه‌قعله» در هفته مراغه خبر داد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی، جواد محرم‌پور با اعلام این خبر گفت: همایش بزرگ گویجه‌قلعه مراغه که با ابتکار اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مراغه تدارک دیده شده است در روز ۲۱ اردیبهشت در محل این قلعه تاریخی برگزار خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مراغه ادامه داد: اتوبوس‌های رایگان گردشگری، برنامه موسیقی سنتی، بازی‌های بومی و محلی، بازارچه‌های سنتی و نمایش محصولات صنایع‌دستی از دیگر برنامه‌هایی‌ست که در همایش بزرگ گویجه‌قلعه مراغه برگزار خواهد شد.

او افزود: همچنین در اولین روز از آغاز هفته مراغه مصادف با ۱۶ اردیبهشت، خبرنگاران، عکاسان و فعالان فضای مجازی آذربایجان‌شرقی به‌مناسبت آغاز این هفته از جاذبه‌های تاریخی کهن‌شهر مراغه بازدید کرده و کارشناسان باستان‌شناسی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مراغه ضمن همراهی اصحاب رسانه، توضیحاتی درخصوص آثار تاریخی و اطلاعات جامع این آثار را به خبرنگاران و اصحاب رسانه منتقل کردند.

محرم‌پور با اشاره به معماری‌های گوناگون دوره‌های مختلف تاریخی در شهرستان مراغه بیان کرد: به‌مناسبت هفته مراغه المان‌های آجری به شیوه معماری مشابه با آثار تاریخی موجود در این شهر طراحی و در محل پارک مراغه نصب شده است که این المان‌ها استقبال خوبی از سوی علاقه‌مندان و گردشگران به‌همراه داشت.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید : | | |