شما اینجا هستید   |

    رویدادها : آغاز به کار جشنواره ملی کیف و کفش تبریز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از آغاز به کار جشنواره ملی کیف و کفش تبریز خبر داد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، جشنواره ملی کیف و کفش تبریز روز شنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ با حضور محمد کلامی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، یونس فاتح فرماندار شهرستان تبریز، احمد حمزه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی استان و علیرضا جباریان‌فام رئیس اتحادیه کفاشان تبریز در محل باشماقچی بازار آغاز به کار کرد.

احمد حمزه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی در این خصوص گفت: صنعت چرم و کفش در تبریز از دیرباز رونق داشته و از پیشینه‌ای غنی برخوردار است. از دهه ۴۰ شمسی رونق چرم و کفش در این شهر و استان سیر صعودی یافت و اکنون آذربایجان‌شرقی و در رأس آن تبریز دارای یک قرن سابقه در صادرات چرم و کفش است، به نحوی که این شغل در برخی خانواده‌های تبریزی به صورت موروثی ادامه داشته و نام خانوادگی برخی نیز در این دیار به «دباغ» موسوم است.

او ادامه داد: کفش تبریز نشان صنعت چرم کشور است، معروف‌ترین محصول چرمی تبریز کفش‌های دست‌دوز آن است که به دلیل کیفیت چرم، دوخت ظریف و دوام و راحتی شهره است. همچنین محصولاتی نظیر کیف، دستکش، کت، جاکلیدی و … از دیگر تولیدات چرمی تبریز است که بسیار مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی ادامه داد: در راستای معرفی جامع‌تر و عرضه مستقیم محصولات چرمی تبریز، جشنواره ملی خرید کیف و کفش به همت اتحادیه کفاشان تبریز آغاز به کار کرد.

حمزه‌زاده اظهار کرد: این جشنواره از ۱۶ الی ۲۶ تیرماه سال جاری فعال خواهد بود و علاقه‌مندان به خرید محصولات چرمی تبریز می‌توانند با مراجعه به باشماقچی بازار از مراکز خریدی که دارای نشان جشنواره هستند با تخفیف ویژه به تهیه محصولات بپردازند.

دسته بندی : رویدادها
به اشتراک بگذارید : | | |