شما اینجا هستید   |

    رویدادها : اشغال ۹۰ درصدی مراکز اقامتی آذربایجان شرقی
اشغال ۹۰ درصدی مراکز اقامتی آذربایجان شرقی
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خبر داد

اشغال ۹۰ درصدی مراکز اقامتی آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از اشغال ۹۰ درصدی مراکز اقامتی استان خبر داد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه‌زاده روز دوشنبه ۲ مردادماه ۱۴۰۲ ضمن اعلام این خبر گفت: در ۴۵ روز گذشته تعداد کل بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری آذربایجان شرقی به ۷۵۰ هزار نفر بازدید رسیده است که در نوع خود آماری قابل توجه و رو به رشد نسبت به سال‌های قبل به شمار می‌رود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی ادامه داد: همچنین طی ایام اخیر شاهد اشغال ۹۰ درصدی مراکز اقامتی استان هستیم که این میزان ورود و ماندگاری گردشگران در استان نشانگر تبدیل استان به یکی از مقاصد اصلی گردشگری در ایران تبدیل شده است و باید زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های لازم در این حوزه سرعت بیشتری به خود بگیرد.

حمزه‌زاده اظهار کرد: بیش از صد طرح سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان با حجم سرمایه‌گذاری ۳۵۰ هزار میلیارد ریال در حال اجرا است. ۷۰ درصد این رقم شامل ۲۵۰ هزار میلیارد ریال به شهر تبریز تعلق دارد. بزرگ‌ترین پروژه هتل‌سازی کشور( هتل شهریار ۲ تبریز ) از جمله طرح‌های کلان گردشگری آذربایجان شرقی است که در مساحتی بالغ بر ۲هزار مترمربع در حال ساخت است.

دسته بندی : رویدادها
به اشتراک بگذارید : | | |