شما اینجا هستید   |

    آخرین اخبار : پیام تبریک استاندار آذربایجان شرقی در پی ثبت جهانی روستای تاریخی کندوان از سوی سازمان جهانی گردشگری

استاندار آذربایجان شرقی با صدور پیامی ثبت جهانی روستای تاریخی کندوان به عنوان روستای شگفت‌انگیز و اولین روستای جهانی گردشگری توسط سازمان جهانی گردشگری را تبریک گفت.

در پیام عابدین خرّم آمده است:

خبر مسرت‌بخش ثبت جهانی روستای کندوان توسط سازمان جهانی گردشگری، مایه افتخار و مباهات مردم بافرهنگ و تاریخ‌ساز آذربایجان شرقی شد.

بی‌تردید با این اتفاق مبارک، روستای کندوان و آثار گردشگری و طبیعی پیرامون آن، برای مردم دنیا شناخته‌شده خواهد بود و در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد رونق گردشگری و حضور گردشگرانی از نقاط مختلف دنیا در این روستا خواهیم بود.

روستای تاریخی کندوان که در فهرست آثار ثبت‌شده سازمان جهانی گردشگری به عنوان روستای شگفت‌انگیز ثبت شده و اولین روستای جهانی گردشگری در کشور عزیزمان ایران است، جلوه‌ای از تاریخ باشکوه مردمان نجیب و پرافتخار آذربایجان است که امروز همه ما وظیفه داریم از این میراث ارزشمند حراست و پاسداری کنیم.

اینجانب به سهم خود، رویداد مبارک ثبت جهانی روستای کندوان را به همه مردم استان و بخصوص اهالی میهمان‌نواز و صمیمی این روستا تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و زحمات همه کسانی را که برای پیگیری و تحقق این مهم تلاش کرده‌اند ارج می‌نهم.

لازم به ذکر است در پی ارائه پرونده ۸ روستای کشورمان به سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، روستای کندوان استان آذربایجان‌شرقی با کسب امتیازها و شاخصه‌های لازم به عنوان نخستین روستای ایران در فهرست بهترین دهکده‌های جهانی گردشگری ثبت شد.

انتخاب بهترین دهکده گردشگری از سال ۲۰۲۱ توسط سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) دنبال می‌شود و هدف از این اقدام تبدیل گردشگری به محرک توسعه روستایی و رفاه روستاییان است.

سازمان جهانی گردشگری ۹ شاخصه از جمله دارا بودن منابع فرهنگی، ترویج و حفاظت از آن، پایداری اقتصادی، محیطی، اجتماعی، پتانسیل گردشگری و توسعه و یکپارچگی زنجیره ارزش، حاکمیت و اولویت‌بندی گردشگری و نیز امور بهداشت، ایمنی و امنیت را به عنوان معیارهای انتخاب روستاهای جهانی اعلام کرده است که روستای کندوان توانست امتیاز قابل قبولی را از موارد مذکور کسب کند.

تا به امروز ۷۶ روستا از ۴۰ کشور به عنوان بهترین دهکده‌های جهانی گردشگری معرفی شده‌اند و حالا جمهوری اسلامی ایران نیز با ثبت کندوان در این مجموعه جایگاه ویژه‌ای دارد.

به اشتراک بگذارید : | | |