شما اینجا هستید   |

    آخرین اخبار : لزوم تصویرسازی ژئوپارک جهانی ارس در طراحی محیطی شهری برای گردشگران
لزوم تصویرسازی ژئوپارک جهانی ارس در طراحی محیطی شهری برای گردشگران
معاون‌فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس تأکید کرد

لزوم تصویرسازی ژئوپارک جهانی ارس در طراحی محیطی شهری برای گردشگران

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس بر لزوم تصویرسازی صحیح از ژئوپارک جهانی ارس در طراحی‌های محیطی این منطقه برای گردشگران تأکید کرد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی، محسن محمدزاده روز شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ در کارگاه آموزشی آشنایی با ژئوپارک جهانی ارس گفت: ژئوپارک ارس صرفاً برای سازمان و اهالی شهرستان نیست بلکه متعلق به کل استان و کشور است که این مسئله لزوم معرفی و تصویرسازی صحیح از این نعمت خدادادی را دوچندان می‌کند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس ادامه داد: شایسته است تا این مزیت منحصربه‌فرد منطقه آزاد ارس در کنار سایر جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و ظرفیت‌های گردشگری برای جذب گردشگران خارجی به‌کار گرفته شود که نمونه‌ای از آن طراحی محیط شهری این منطقه است.

او ادامه داد: بومی‌ها و محلی‌های منطقه به‌عنوان اولین و اصلی‌ترین ذی‌نفعان ژئوپارک هستند که این مسئله موضوع ژئوپارک ارس به‌عنوان الگوی گردشگری منطقه مطرح کرده و اهمیت دقت در طراحی محیطی، مبلمان شهری و المان‌های هویتی با پس‌زمینه این ژئوپارک برای مسافران و گردشگران را دوچندان می‌کند.

محمدزاده ضمن اشاره به ورود بیش از ۱۶۱ هزار مسافر خارجی از مرز نوردوز به منطقه آزاد ارس در سال ۱۴۰۲ گفت: با معرفی ظرفیت‌های متنوع این منطقه به مسافران می‌توان در موضوع اقتصاد گردشگری نقش بسزایی ایفا کرد.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید : | | |